عرضه بهترین و لذیذترین ماهی جنوب کشور

لذیذترین و بهترین ماهی جنوب کشور کدام است؟ در مورد لذیذترین و مرغوب ترین ماهی جنوب چه می دانید؟ عرضه ماهی جنوب در ایران به صورت مستقیم بوده یا غیر مستقیم؟
ماهی جنوب در انواع مختلفی در جزایر جنوبی کشور یافت می شوند و قطب اصلی رشد انواع ماهی جنوب، دریای خلیج فارس و عمان می باشد. در رابطه با بهترین انواع ماهی جنوب کشور می توان گفت که ماهی های جنوب در آب های آزاد زندگی می کنند و به همین دلیل آلودگی در آن ها کمتر است.

انواع لذیذترین ماهی جنوب کشور

میش ماهی: از لذیذترین انواع ماهی جنوب ایران که البته از بزرگترین ماهی جنوب ایران محسوب می شود، میش ماهی نام دارد. این ماهی در وزن های مختلفی در بازار به فروش می رسد و کوچکترین این ماهی 4 کیلوگرم و بزرگترین آن دارای وزن 60 کیلوگرم بوده است. این ماهی دارای پوست نقره ای و خاکستری می باشد و زیستگاه اصلی آن مناطقی چون بندر دیر، خارک و قشم است. میش ماهی دارای گوشت نرم و سفید بوده و بیش تر از آن برای تهیه قلیه ماهی استفاده می شود چرا که قلیه ماهی با میش ماهی محشر می شود. البته در برخی از مناطق کشور این ماهی را به صورت سرخ شده مصرف می نمایند.


ماهی هامور: یکی دیگر از انواع مرغوب ترین ماهی جنوب کشور که دارای حداکثر طول 150 سانتی متر می باشد، می توان به ماهی هامور اشاره کرد. این ماهی با نام هامور سیاه نیز معرفی می شود و دارای آبشش های سرخ رنگی بوده است. ماهی هامور از پوستی لعاب دار برخوردار است و در زمان تهیه خورشت، ماهی هامور را با پوست آن تهیه می کنند. ماهی هامور دارای گوشت سفت بوده و برای سرخ کردن، بخارپز، قلیه ماهی و کبابی بسیار مناسب می باشد. گوشت ماهی هامور سفید می باشد و این ماهی از نظر گوشت دارای مرغوبیت و خواص زیادی است و بیش تر دریای خلیج فارس و عمان یافت می شود.

ماهی صافی: از گونه های معروف ماهی جنوب ایران که دارای رنگ سیاه می باشد، می توان به ماهی صافی اشاره کرد. این ماهی از لکه های سفیدی برخوردار بوده و رنگ سیاه با لکه های سفید بر روی ماهی هامور متعلق به ماهی عجمی می باشد. اما باید بدانید که ماهی هامور با رنگ قهوه ای روشن که دارای شکمی سفید می باشد، متعلق به ماهی صافی عربی می باشد. ماهی صافی در فصل تابستان در آب های خلیج فارس رشد می کند و به صورت قابل توجهی صید می شود. البته صید این ماهی به واسطه گرگور بوده است و این ماهی نسبت به دیگر انواع ماهی صافی از جثه ای کوچک برخوردار است و طول آن نزدیک به 35 سانتی متر می باشد. ماهی صافی نیز از لذیذترین گوشت برخوردار بوده و در بازار با فروش خوبی همراه می باشد.

عرضه لذیذترین ماهی جنوب ایران

ماهی جنوب در انواع مختلفی یافت می شود و هر کدام با توجه به نوعی که دارند در وزن ها و اندازه های متفاوتی به بازار عرضه می شوند.  از دیگر لذیذترین انواع ماهی جنوب می توان به ماهی شوریده، شیر و حلوا سفید اشاره کرد. این ماهی ها نیز با قیمت بسیار مناسبی در بازار به فروش می رسد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما