صادرات خوشمزه ترین ماهی هامور جنوب

خوشمزه ترین ماهی جنوب کدام می باشد؟ صادرات ماهی هامور به کدام کشور ها صورت می گیرد؟ آیا در مورد ویژگی های ماهی هامور چیزی می دانید؟
ماهی هامور گونه ای از برترین انواع ماهی های جنوب بوده است که دارای طولی برابر با 45 سانتی متر می باشد. البته این ماهی تا طول 150 سانتی متر نیز می رسد و این ماهی با نام ماهی هامور سیاه معرفی شده است. ماهی هامور از بدنی قهوه ای رنگ برخوردار بوده و بر روی بدن این ماهی لکه های سیاهی دیده می شود. این ماهی با توجه به رنگ بدن تیره ای که دارد ولی از آبشش های سرخ رنگی برخوردار است.
ماهی هامور از دهانی بزرگ برخوردار بوده که دارای سه الی چهار ردیف دندان می باشد و این ماهی از فلس های شانه ای پوشیده شده است و دارای یک خط جانبی می باشد که بر روی این خط جانبی حدود 48 الی 55 فلس وجود دارد. البته باید بدانید که ماهی هامور بیش تر به مکان هایی که از سنگ تشکیل شده است، علاقه مند می باشد و همچنین در اعماق 3 الی 60 متری از دریا شنا می کنند. ماهی هامور از سخت پوستان و ماهیان کوچک تغذیه می کند و زیستگاه اصلی این ماهی در خلیج فارس می باشد.
بهترین روش صید ماهی هامور استفاده از وسایلی چون گرگور، قلاب دستی، ترال کف و… می باشد و البته این ماهی بیش تر وقت خود را در نزدیک به ساحل می گذرانند. ماهی هامور از جمله مرغوب ترین انواع ماهی جنوب محسوب می شود که دارای گوشت سفت ولی لذیذ است. البته از ماهی هامور بیش تر در پخت قلیه ماهی استفاده می شود و به دلیل سفت بودن گوشت ماهی هامور از آن در خورشت استفاده می کنند. ماهی هامور دارای پوستی لعاب دار بوده است که در هنگام پخت خورشت از پوست این ماهی نیز در آن استفاده می شود و غذا را لذیذتر می کند. البته باید بدانید که زیباترین ماهی خلیج فارس که از نوع ماهی خوراکی می باشد، ماهی هامور قهوه ای خال دار می باشد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

صادرات ماهی هامور ایرانی

همانطور که گفته شد ماهی هامور از جمله ماهی های خوراکی و مرغوب جنوب بوده است که از طرفداران زیادی برخوردار می باشد. این ماهی در بخش های خلیج فارس ایران رشد می کند و با قیمت بالایی در بازار به فروش می رسد. البته بخشی از این ماهی به کشور های دیگر صادر می گردد و بیش ترین صادرات ماهی هامور به کشور هایی چون عراق و کویت صورت می گیرد. البته کشور های اروپایی نیز از این ماهی بسیار استقبال می کنند .

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما