بهترین و خوشمزه ترین ماهی جنوب ایران

بهترین و خوشمزه ترین ماهی جنوب کشور ایران کدام است؟ آیا در هنگام خرید ماهی های جنوب نمی دانید باید کدام ماهی را خرید نمایید؟ در مورد ماهی جنوب کشور چه می دانید؟
ماهی جنوب از جمله برترین ماهی های کشور ایران محسوب می شوند که در انواع مختلفی یافت می شوند.
این ماهی دارای مرغوبیت بالا بوده و در بازار با قیمت های مختلفی به فروش می رسند. در ادامه با انواع خوشمزه ترین ماهی های جنوب آشنا می شوید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

خوشمزه ترین و بهترین ماهی جنوب ایران

گیش ماهی: از مرغوب ترین ماهی های جنوبی ایران که از گونه های متفاوتی برخوردار می باشد، گیش ماهی نام دارد. این ماهی در مصب های آب شور نیز رشد می کند و زیستگاه اصلی آن در آب های شور می باشد. عمده ترین غذای این ماهی سخت پوستان و ماهی ها است و البته از برترین ماهی های شکارچی و گوشتخوار محسوب می شود.

ماهی هامور: گونه ای از خوشمزه ترین ماهی جنوب ایران، ماهی هامور نام دارد. این ماهی از جمله بهترین ماهی های دریای خلیج فارس محسوب می شود و با نام هامور سیاه نیز معرفی شده است. ماهی هامور از ماهیان کوچک و سخت پوستان تغذیه می کند و از گوشت سفتی برخوردار است ولی برای تهیه خورشت و قلیه ماهی بسیار مناسب می باشد. بیش ترین صید این ماهی در بندر لنگه و بوشهر صورت می گیرد و فصلی که ماهی هامور بیش تر در آن دیده می شود، فصل زمستان می باشد. ماهی هامور خالدار از زیباترین انواع هامور محسوب می شود و پوست این ماهی از لعاب زیادی برخوردار است و می توانید برای از پوست این ماهی در قلیه ماهی استفاده کنید.

ماهی حلوا سفید: این ماهی از مرغوب ترین ماهی هی جنوب کشور است که در خلیج فارس با رشد خوبی از آن همراه می باشیم. ماهی حلوا سفید با نام ماهی زبیده نیز معرفی می شود و البته می توان گفت که این ماهی دارای گوشت سفید و نرم بوده و از تیغه بسیار کمی برخوردار است. بیش ترین فروش از انواع ماهی جنوب متعلق به ماهی حلوا سفیدمی باشد و دارای رنگ نقره ای مایل به سفید می باشد. این ماهی به صورت پهن و کتابی شکل بوده است و از نظر شکل ظاهری شبیه به پرستو ماهی می باشد.

ماهی شوریده: از لذیذترین ماهی جنوب که در انواع مختلفی چون طهطهو، میش ماهی و… یافت می شود می توان به ماهی شوریده اشاره کرد. این ماهی از تیغ کمی برخوردار بوده و گوشت آن سفید و نرم است. ماهی شوریده در خلیج فارس، بندر دیر و خارک رشد می کند و بیش ترین فروش بازار ایران مربوط به ماهی شوریده می باشد. این ماهی می تواند از خود صدا تولید کند و به همین دلیل به آن ماهی غرغر کننده می گویند. ماهی شوریده از بدنی دوکی شکل و کشیده برخوردار بوده و رنگ آن نقره ای مانند است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما