بهترین و خوشمزه ترین ماهی های جنوب ایران

ماهی جنوب از جمله بهترین و مرغوب ترین انواع ماهی ایران می باشد که اسامی خوشمزه ترین و بهترین ماهی جنوب در مطلب زیر آمده است. شما می توانید با مطالعه مطلب زیر بیش تر در مورد خوشمزه ترین ماهی جنوب بدانید.
ماهی های جنوب از مرغوب ترین ماهی های کشور ایران محسوب می شود که در انواع مختلفی در دریای خلیج فارس و عمان زندگی می کنند. این ماهی ها از خوشمزه ترین و بهترین ماهی های جنوب می باشد و در ادامه بیش تر در مورد آن ها صحبت شده است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

اسامی بهترین ماهی های جنوب ایران

ماهی شوریده: از جمله برترین انواع ماهی جنوب کشور ایران که از گوشت لذیذ و خوش طعمی برخوردار می باشد، ماهی شوریده نام دارد. این ماهی دارای باله های پشتی بلندی بوده که باله های پشتی این ماهی به دم ماهی رسیده است. این ماهی از خود صدا هایی تولید می کند که به آن غرغر کننده می گویند. ماهی شوریده دارای گوشت سفید و کم خاری بوده است و از ارزش غذایی و اقتصادی بسیار بالایی برخوردار است. ماهی شوریده برای سرخ کردن استفاده می شود و خار های این ماهی به راحتی قابل تفکیک می باشد.

ماهی حلوا سفید: ماهی حلوا سفید از جمله ماهیان مرغوب دریای جنوب می باشد و این ماهی می تواند تا 35 سانتی متر رشد داشته باشد. ماهی حلوا سفید از گوشت سفید برخوردار بوده و فلس های این ماهی به قدری نرم می باشند که با دست زدن از بین می رود. بهترین روش پخت ماهی حلوا سفید به صورت سرخ شده می باشد و از ماهیان بدون تیغ محسوب می شود. ماهی حلوا سفید با نام زبیده معرفی شده است و در بین مردم آبادان از محبوبیت زیادی برخوردار است.

ماهی شیر: از مرغوب ترین انواع ماهی جنوب کشور ایران که از تیغ بسیار کمی برخوردار می باشد، ماهی شیر نام دارد. این ماهی دارای اسکلت استخوانی بوده و بیش تر در خلیج فارس یافت می شود. ماهی شیر از انواع ماهی فلس دار بوده و گوشت این ماهی لذیذ و صورتی رنگ می باشد. از ویژگی های ماهی شیر می توان به دریازی بودن ماهی و باله های دمی دو شاخه آن اشاره کرد. این ماهی از بدنی دوکی شکل برخوردار بوده و پوست آن نازک و رنگ سربی دارد.

ماهی هامور: از دیگر انواع ماهی جنوب کشور ایران که از گوشت لذیذ و خوش طعمی برخوردار می باشد، ماهی هامور نام دارد. این ماهی از گوشتی سفت و سفید برخوردار بوده و برای قلیه ماهی بسیار مناسب می باشد. پوست این ماهی لعاب دار است و در زمان تهیه خورشت از پوست آن نیز استفاده می شود. شما می توانید بهترین قلیه ماهی را با ماهی هامور تهیه نمایید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما