مصرف خوشمزه ترین ماهی جنوب کشور

ماهی شیر گونه ای از مرغوب ترین انواع ماهی جنوب می باشد که در کشور از طرفداران زیادی برخوردار است. مصرف ماهی شیر چه فوایدی دارد؟ از خوشمزه ترین ماهی های جنوب چه می دانید؟
ماهی های جنوب از مرغوب ترین انواع ماهی  در ایران محسوب می شوند. همچنین می توان گفت که این ماهی ها در انواع مختلفی در بازار به فروش می رسد. از انواع خوشمزه ترین ماهی جنوب می توان به ماهی حلوا سفید، ماهی شیر، ماهی شوریده، میش ماهی، ماهی حلوا سیاه، کفال قرمز، ماهی هامور و… اشاره نمود. در این مطلب در مورد ماهی شیر صحبت شده است و شما می توانید با این ماهی بیش تر آشنا شوید.

ویژگی های ماهی شیر جنوب ایران

ماهی شیر یا به اصطلاح شیر ماهی از جمله مرغوب ترین ماهی های جنوب ایران محسوب می شود که از گوشت بسیار نرم، سفید و کم خاری برخوردار است. این ماهی از گونه ماهیان فلس دار به شمار می رود و بیش ترین زیست این ماهی در جنوب شرقی آسیا، خاورمیانه، استرالیا و ژاپن بوده است. این ماهی از دو ویژگی بسیار مهمی برخوردار است که می توان به دریازی بودن ماهی و همچنین داشتن باله دمی دو شاخه ماهی شیر اشاره نمود.
ماهی شیر از بدنی دوکی شکل و مقطع عرضی بیضی شکلی تشکیل شده است و گاهی طول این ماهی به 220 سانتی متر می رسد. این ماهی از ماهیان کوچکتر و پلانگتون ها تغذیه می کند و بیش تر در آب های خلیج فارس یافت می شود. بهترین مکان برای زندگی ماهی شیر آب های کم عمق و شیب های ساحلی می باشد.
البته ماهی شیر از پوزه ای باریک، پوست نازک برخوردار است و رنگ پوست ماهی شیر سربی و نقره ای رنگ بوده است و گوشت ماهی شیر، صورتی کمرنگ بوده و می توان این ماهی را جز ماهی بدون تیغ معرفی کرد. ماهی شیر از گوشت بسیار زیاد برخوردار است و ضایعات ماهی شیر نسبت به دیگر انواع ماهی جنوب بسیار کم می باشد و به همین دلیل بیش ترین طرفدار را به خود اختصاص داده است. بهترین روش پخت ماهی شیر به صورت سرخ شده، بخار پز و کبابی است.

خواص مصرف ماهی در درمان بیماری ها

  • کاهش بیماری های قلبی و جلوگیری از حمله سکته قلبی
  • رشد حیاتی انسان در طول دوران زندگی با مصرف ماهی
  • محافظت از زوال مغز و کاهش آلزایمر در دوران پیری
  • درمان افسردگی و افزایش نشاط در افراد
  • داشتن میزان بیشماری از انواع ویتامین ها به ویژه ویتامین D
  • کاهش ابتلا به بیماری های قندی و دیابت
  • کاهش آسم در کودکان
  • حفاظت از بینایی افراد سالخورده در دوران پیری

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما