قیمت ماهی شوریده جنوب در بازار تهران

قیمت ماهی شوریده در بازار تهران چقدر می باشد؟ ماهی شوریده از ماهی های مرغوب شمال محسوب می شود یا جنوب؟ کیفیت گوشت ماهی شوریده چگونه است؟
ماهی شوریده از دسته ماهیان جنوب کشور ایران می باشند که از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار هستند. این ماهی دارای باله پشتی بلندی بوده است و البته می توان گفت بلندی باله پشتی ماهی تا نزدیکی دم آن کشیده شده است. ماهی شوریده از ماهیانی است که از یک خط جانبی برخوردار می باشند و همچنین از اتولیت های زیادی برخوردار بوده و بر روی بدن این ماهی نقش های قورباغه مانندی دیده می شود.
ماهی شوریده از جمله ماهیانی بوده است که از خود صدا تولید می کند و به همین دلیل است که به آن ماهی غرغرکننده گفته می شود. این ماهی از یک کیسه شنا هویجی مانند برخوردار بوده و صید آن در دریای خلیج فارس صورت می گیرد. این ماهی بیش تر در آب های شور یافت می شود و از بدنی دوکی شکل و کشیده ای برخوردار می باشد.
ماهی شوریده از ارزش اقتصادی و غذایی بسیار بالایی برخوردار می باشد و البته صید ورزشی این ماهی به طور قابل توجهی انجام می شود. صید ماهی شوریده با ترال کف و تور های گوشگیر صورت می گیرد و همچنین بهترین طعمه برای صید ماهی شوریده، ماهی ساردین و انچوی بوده است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

اطلاعاتی در مورد گوشت ماهی شوریده

ماهی شوریده از ماهیان ممتاز و درجه یک جنوب کشور ایران محسوب می شود که دارای گوشت نرم و سفید بوده و از ماهیان کم خار جنوب محسوب می شود. گوشت ماهی شوریده بسیار لطیف می باشد و همچنین خوشمزگی آن زبانزد خاص و عام بوده است. البته خار های ماهی شوریده به راحتی از گوشت آن قابل تفکیک می باشد و می توان آن ها را جدا نمود.
ماهی شوریده در وزن های مختلفی صید می شود و البته از محدود صید این ماهی می توان به 50 گرم تا 2 کیلوگرم اشاره کرد. البته اندازه ماهی شوریده هیچ تأثیری بر روی نرمی و سفتی گوشت ماهی شوریده ندارد و همه آن ها به یک اندازه دارای ارزش غذایی می باشند. گوشت ماهی شوریده از میزان امگا3 زیادی برخوردار بوده و به صورت سرخ کردنی و قلیه ماهی استفاده می شود. البته این ماهی در دریای جنوب با نام موش دندان معرفی شده است و از رنگ نقره ای و فلس های ریز پوشیده شده است.

قیمت ماهی شوریده در بازار کشور

ماهی شوریده از جمله مرغوب ترین و برترین ماهی های درجه یک جنوب کشور محسوب می شود که در دریای خلیج فارس یافت شده و مورد صید قرار می گیرد. این ماهی در وزن های مختلفی در بازار به فروش می رسد که قیمت هر کدام متفاوت می باشد.
در مجموع می توان گفت که قیمت هر کیلو ماهی شوریده، حدود 35000 تومان بوده است. قیمت شوریده داخلی در وزن های متوسط در سال 95، 18000 تومان و ماهی شوریده داخلی در وزن بزرگ 19000 تومان بوده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما