قیمت عمده ماهی سرخو دریای جنوب

آیا تا به امروز در مورد ماهی سرخو مطلبی شنیده اید؟ ماهی سرخو از ماهیان جنوب به شمار می رود یا شمال؟ قیمت عمده ماهی سرخو در بازار کشور چقدر می باشد؟
ماهی سرخو از جمله ماهیان جنوب کشور می باشد که در سه گونه در دریای خلیج فارس یافت می شود. از انواع و گونه های ماهی سرخو می توان به مواردی چون ماهی سرخو لکه دار، ماهی سرخو چشم درشت و عینکی و ماهی سرخو معمولی اشاره کرد.
این ماهی در جنوب کشور و در دریای خلیج فارس زندگی می کند و همچنین می توان گفت که این ماهی از زندگی گروهی بیش تر خوشش می آید و به مناطق کم عمق دریا سفر می کند. ماهی سرخو بیش تر در زمان شب به تغذیه می پردازد و در مناطق صخره ای با رشد این ماهی همراه می باشیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

اطلاعات جامع در مورد ماهی سرخو جنوب

ماهی سرخو از ماهیان کوچک، سخت پوستان، نرمتنان دریایی برای تغذیه استفاده می کند و از بدنی مستطیلی شکل برخوردار بوده و رنگ آن به صورت قهوه ای بوده است و همچنین رنگ این ماهی به رنگ قرمز نزدیک تر می باشد. البته این ماهی دارای یک خط جانبی بوده است که در زیر این خط رنگ روشن تری به چشم می خورد. قسمت شکمی ماهی سرخو را رنگ زرد پوشانده است. البته باید بدانید که این ماهی دارای طولی برابر با 35 سانتی متر بوده و میانگین طول این ماهی در بازار کشور 12 سانتی متر می باشد.
ماهی سرخو از مرغوب ترین ماهی جنوب کشور به شمار می رود که بسیار شبیه به ماهی سنگسر می باشد و همچنین گوشت این ماهی بسیار لطیف و سفید بوده و برای سرخ کردنی و تهیه قلیه ماهی استفاده می شود. از لذیذترین و مرغوب ترین ماهی های پرچرب جنوب که البته از میزان زیادی ویتامین B6 و B12 برخوردار می باشد، می توان به ماهی سرخو جنوب اشاره کرد. البته این ماهی دارای فسفر و کلسیم بالایی بوده و دارای خواص زیادی می باشد.
از دیگر ارزش غذایی ماهی سرخو می توان به میزان سلنیوم موجود در بدن این ماهی اشاره کرد چرا که 80 درصد از نیاز های روزانه با خوردن ماهی سرخو برطرف می شود. البته در ماهی سرخو همانطور که گفته شد میزان زیادی سلنیوم یافت می شود و این ماده از آنتی اکسیدان های بسیار قوی بوده است که باعث می شود تا سیستم ایمنی بدن تقویت گردد و باعث افزایش باروری می شود.

قیمت عمده ماهی سرخو در بازار کشور

ماهی سرخو از لذیذترین ماهی جنوب کشور محسوب می شود که از ماهیان پرچرب بوده و البته گوشت این ماهی بسیار نرم و به رنگ سفید و صورتی می باشد. البته ماهی سرخ از ماهی های کم خار محسوب می شود و برای سرخ کردن و تهیه قلیه ماهی مورد استفاده قرار می گیرد. البته از انواع ماهی سرخو می توان به ماهی سرخو دم سیاه، سرخوی خونیف سرخوی کم پولک اشاره کرد و افرادی که به دنبال خرید ماهی کم خار می باشند، بهترین انتخاب، ماهی سرخو بوده است.
قیمت ماهی سرخو در بازار کشور کیلویی 35000 تومان بوده است و این ماهی نیز از گرانترین ماهی های جنوب کشور به شمار می رود. برای اطلاع از قیمت روز ماهی سرخو می توانید با مشاورین واحد فروش تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما