قیمت روز ماهی بیاح جنوب در بازار ایران

آیا تا به حال در مورد ماهی بیاح چیزی شنیده اید؟ قیمت روز ماهی بیاح در بازار کشور چقدر می باشد؟ ماهی بیاح دارای چه ویژگی هایی بوده است؟ ماهی بیاح از تیره کدام ماهی به شمار می رود؟
ماهی بیاح از مرغوب ترین ماهی هایکشور بوده که از تیره کفال ماهیان به شمار می رود. البته این ماهی ها نیز دارای گونه های متفاوتی هستند که از مهم ترین آن ها می توان به ماهی مید اشاره کرد. این ماهی در مناطق نیمه گرمسیر یافت می شود و البته بیش تر وقت خود را در آب های شیرین و ساکن می گذراند.

شکل ظاهری ماهی بیاح جنوب

ماهی بیاح دارای باله های پشتی بوده که دارای 4 شعاع سخت می باشد و همچنین گفته شده است که این ماهی از باله شکمی با یک شعاع سخت برخوردار است. در مورد رنگ ماهی بیاح می توان گفت که بر روی بدن این ماهی رنگ تیره ای دیده می شود و قسمت شکمی آن روشن بوده و نوار های تیره ای در زیر باله سینه ای این ماهی دیده می شود.
ماهی بیاح می تواند تا 25.5 سانتی متر رشد داشته باشد و همچنین این ماهی دارای 4 سال سن بوده ولی تاکنون در مورد حداکثر سن این ماهی چیزی گفته نشده است. البته ماهی بیاح از ماهیان خوش اشتها می باشد که در طول روز از مواد غذایی زیادی استفاده می کند و عمده ترین غذای ماهی بیاح، گیاهان آبزی و فیتوپلانکتون ها می باشد.
این ماهی از ماهیان گوشتی بوده که دارای چربی زیادی است و همچنین میزان امگا3 موجود در این ماهی بسیار بیش تر از سایر ماهی ها بوده است. ماهی بیاح را به صورت کبابی، سرخ کرده و کتلت استفاده می کنند و همچنین این ماهی دارای گوشت سفید و لذیذ بوده است و از پرفروش ترین ماهی جنوب کشور محسوب می شود.
این ماهی در اندازه های کوچکی یافت می شود و بهترین روش صید ماهی بیاح با تور بوده است. گوشت ماهی بیاح جنوب دارای خواص زیادی بوده است و البته در درمان بیماری ها مؤثر می باشد.

قیمت روز ماهی بیاح در بازار کشور

ماهی بیاح از دسته ماهیان بسیار مرغوب و خوش طعم جنوب می شود که البته اسم این ماهی را کمتر شنیده اید. البته قیمت این ماهی نسبت به دیگر ماهی های جنوب کمتر بوده ولی بیش ترین فروش را در بازار به خود اختصاص می دهد. قیمت ماهی بیاح در بازار کشور حدود 28000 تومان است .

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما