شناخت بهترین ماهیان جنوب

آیا می دانید کدام ماهی جنوب از بهترین ها معرفی شده است؟ برای شناخت انواع ماهی جنوب دریایی و پرورشی می توانید مطالب زیر را با دقت مطالعه کنید.
ماهی جنوب از برترین و مرغوب ترین ماهی های دنیا معرفی شده است که از طعمی لذیذ و گوشتی مرغوب برخوردار می باشند.

انواع بهترین ماهی جنوب

ماهی هامور: از برترین و مرغوب ترین ماهی های جنوب کشور که دارای طول 45 سانتی متر می باشد، ماهی هامور نام دارد. البته این ماهی به طول 150 سانتی متر نیز می رسد و در قسمت های جنوبی کشور با نام ماهی هامور سیاه معرفی می شود. ماهی هامور یکی از لذیذترین ماهی های جنوب است و بیش تر از این ماهی به صورت سرخ شدنی، قلیه ماهی و کبابی استفاده می شود. نوعی از آن خالدار بوده که به زیبایی آن می افزاید. البته پوست ماهی هامور لعاب دار می باشد و به همین دلیل آن را با پوست پخت می کنند.

ماهی شوریده: یکی از لذیذترین ماهی های جنوب کشور ایران که در انواع و گونه های مختلفی چون طهطهو و میش ماهی یافت می شود، ماهی شوریده نام دارد. این ماهی از گوشت نرم و لذیذی برخوردار بوده است . ماهی شوریده از ماهیان ممتاز جنوب محسوب می شود و از تیغ بسیار کمی برخوردار می باشد. ماهی شوریده از ارزش غذایی و اقتصادی بسیار بالایی برخوردار بوده و گوشت کم خار آن بیش تر مورد توجه قرار گرفته است.

ماهی سرخو: ماهی سرخو یکی از لذیذترین ماهی های پرچرب دریای خلیج فارس می باشد که در این دریا با رشد خوبی از این ماهی همراه می باشیم. ماهی سرخ از فسفر و کلسیم زیادی برخوردار بوده و بیش ترین فروش را در بازار به خود اختصاص داده است. اگر از این ماهی روزانه استفاده کنید می توانید 80 درصد از نیاز های بدن خود را تأمین کنید. ماهی سرخو از امگا3 زیادی برخوردار بوده و برای درمان برخی بیماری ها سودمند است.

نکته ای در باره مورد ماهیان پرورشی

ماهی های دریایی نسبت به ماهیان پرورشی دارای خواص بیش تری دارند ولی امروزه به دلیل افزایش تقاضای ماهی های دریایی مردم جهان به ماهیان پرورشی روی آورده اند.

بنابراین هنگام خرید ماهی پرورشی بهتر است که بصورت مستقیم و یا با اعتماد به قول فروشنده از نحوه پرورش و تغذیه آنها پرس و جو کرده تا بتوانیم با اطمینان بیشتری خرید کنیم .

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما