شرکت تولیدکننده کنسرو ماهی تون جنوب

فرآیند تولید کنسرو ماهی در شرکت های تولیدکننده کنسرو ماهی چگونه می باشد؟ ماهی تون دارای چه ویژگی هایی است و از جمله ماهیان شمال است یا جنوب کشور؟
ماهی تون از جمله مرغوب ترین انواع ماهی جنوب کشور به شمار می رود و البته از ویژگی های مثبت این ماهی سریع شنا کردن آن است و سرعت شنای این ماهی به 70 کیلومتر بر ساعت نزدیک می باشد. این ماهی از خانواده تون ماهیان محسوب می شود و از ماهیان خونگرم به شمار می رود. این ماهی از گوشت قرمز تیره ای برخوردار بوده و رنگ دانه های موجود در گوشت ماهی تن باعث شده است تا نسبت به دیگر انواع ماهی ها از خواص بیش تری برخوردار باشد.
ماهی تون از جمله ماهیان کنسروی محسوب می شود و در کشور ایران از آن به عنوان ماهی کنسروی استفاده می شود. ماهی تون زندگی در آب های گرم را می پسندد و در فصول تابستان به قسمت های شمالی کره زمین مهاجرت می کند. از مرغوب ترین انواع ماهی تن الباکور می باشد و بیش تر در صنایع کنسرو سازی استفاده می شود.
ماهی تون از خواص زیادی برخوردار است و شما می توانید در هفته دو الی سه بار از این ماهی استفاده کنید.

انواع کنسرو ماهی تون جنوب در ایران

ماهی تون در آب نمک: یکی از بهترین انواع کنسرو ماهی تون در کشور، کنسرو ماهی تن در آب نمک می باشد. این کنسرو ماهی از پروتئین زیادی برخوردار بوده و باعث می شود تا با قدرت بالایی اسید های چرب امگا3 به بدن جذب شوند البته این کنسرو ماهی برای سالمندان، بیماران کلسترولی، بیماری های قلبی بسیار مفید است.
ماهی تون با فلفل طبیعی: فلفل یکی از ادویه هایی است که امروزه در غذا استفاده می شود و این مسئله باعث می شود تا ایمنی بدن تا حد قابل توجهی بالا رود. البته باید بدانید که این محصول باعث می شود تا از بیماری های قلبی در امان باشید و درد های مفصلی را تا حد زیادی کاهش می دهد.
ماهی تون در روغن زیتون: روغن زیتون یکی از بهترین انواع روغن های گیاهی محسوب می شود و دارای مقدار زیادی امگا6 و 3 می باشد و البته برای درمان بیماری های قلبی و عروقی و همچنین بیماری های سرطان بسیار مفید است و وجود آن در کنسرو ماهی می تواند تأثیر زیادی داشته باشد.
کنسرو ماهی در روغن: یکی از قدیمی ترین انواع کنسرو ماهی که از قدیم تولید شده است، کنسرو ماهی در روغن می باشد. در این کنسرو ماهی از افزودنی های مجاز استفاده شده است و در آن روغن آفتابگردان و روغن های معمولی دیگر به کار رفته است.

فرآیند تولید کنسرو ماهی تون

  1. تخلیه ماهی و انتقال به بخش سردخانه
  2. خارج کردن ماهی ها از سردخانه و شستن و پاک کردن آن ها
  3. انجام عملیات یخ زدایی و دیفراست
  4. سرزنی و قطعه کردن ماهی ها
  5. انتقال ضایعات ماهی به سردخانه ضایعات و شستشوی دوباره ماهی
  6. قرار دادن ماهی ها در سینی جهت پخت اولیه
  7. قرار دادت سینی ها در تونل اتوکلاو
  8. پخت اولیه ماهی با فشار و درجه حرارت پخت
  9. انتقال ماهی ها به قسمت جداسازی
  10. جدا کردن گوشت سیاه و سبز شده ماهی ها
  11. انتقال گوشت پاک شده و پرکردن قوطی های کنسروی
  12. کنترل وزن کنسرو ماهی
  13. انتقال قوطی به قسمت نمک زنی و اضافه کردن فاز مایع
  14. استخراج هوای داخل کنسرو ماهی
  15. دربندی قوطی و شستشوی کنسرو ماهی
  16. اتوکلاو یا فرآیند حرارتی
  17. خنک سازی و خشک کردن جدار قوطی
  18. بسته بندی اولیه و انقال به انبار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما