بهترین طعمه انواع ماهی دریای جنوب

بهترین طعمه برای صید انواع ماهی جنوب دریای خلیج فارس چه می باشد؟ کدام یک از ماهی های جنوب از برترین ماهی معرفی شده اند و در بازار پرفروش ترین ماهی جنوب کدام است؟
ماهی جنوب به چندین گونه تقسیم بندی می شود که می توان گفت برترین انواع ماهی جنوب، ماهی شوریده، میش ماهی، ماهی حلوا سفید، ماهی حلوا سیاه، ماهی هامور و ماهی شیر می باشد. البته در این مطلب سعی شده است تا مرغوب ترین ماهی جنوب که البته از فروش خوبی در بازار برخوردار است صحبت شود.

معرفی مرغوب ترین ماهی جنوب

ماهی حلوا سفید: این ماهی از مرغوب ترین و گرانترین ماهی جنوب به شمار می رود که البته از فروش خوبی برخوردار بوده و دلیل آن گوشت نرم و سفید ماهی حلوا بوده است. ماهی حلوا سفید با نام زبیده در بازار شناخته شده است و از نظر مرغوبیت از ماهی حلوا سیاه بهتر و باکیفیت تر می باشد.
ماهی حلوا سفید از بدنی کتابی و پهن برخوردار بوده و از ماهیان بدون تیغ جنوب محسوب می شود که از خار بسیار کمی برخوردار می باشد. این ماهی دارای گوشت فراوانی بوده و خوشمزه ترین ماهی جنوب خلیج فارس محسوب می شود.

ماهی شوریده: یکی از دیگر از برترین انواع ماهی جنوب که در گونه های مختلفی یافت می شود و از معروف ترین گونه های این ماهی، میش ماهی بوده است، می توان به ماهی شوریده اشاره کرد. این ماهی دارای بدنی کشیده و دوکی شکل بوده است و از خواص زیادی برخوردار می باشد. ماهی شوریده دارای گوشت سفید و نرم بوده و البته از ماهیان کم خار جنوب به شمار می رود.
این ماهی با نام ماهی غرغرکننده نیز معرفی شده است که البته این نامگذاری به دلیل این است که ماهی شوریده از خود صدا هایی تولید می کند. ماهی شوریده از ماهیان ممتاز و لذیذ جنوب بوده است که در بازار کشور از فروش خوبی برخوردار می باشد.

بهترین طعمه برای صید ماهی جنوب

طعمه های زیادی برای صید ماهی جنوب وجود دارد که با توجه به نوعی که هر ماهی دارد، از طعمه متفاوتی برخوردار می باشد. به عنوان مثال برای صید انواع ماهی شیر، باراکودا، کویین فیش، هامور، سفره ماهی، کفال و دیگر ماهیان مهاجم جنوب، از طعمه های کامل استفاده می شود و البته بیش تر از تکه ماهی و انواع لوری ها در صید ماهی جنوب استفاده می گردد. البته ماهی مرکب نیز جزئی از طعمه ماهی جنوب محسوب می شود.
حال به سراغ صید ماهی های دیگر جنوب می رویم. برای صید ماهی دیگر جنوب از جمله ماهی کنگام، شانک، هامور، تک خال، لیدی فیش می توان از طعمه هایی چون میگو، ماهی مرکب و شش پر استفاده کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما