ماهی زبیدی یا حلواسفید

در مورد ماهی زبیدی چه می دانید؟ ماهی زبیدی نام کدام ماهی معروف جنوب می باشد؟
ماهی زبیده که نام دیگر ماهی حلوای سفید می باشد، از انواع ماهی های مرغوب جنوب به شمار می رود.
این ماهی آبادانی ها با نام زبیدی یا زبیدی می شناسند و البته می توان گفت که از مرغوب ترین ماهی های جنوب کشور ایران محسوب می شود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

ویژگی های ماهی حلوا سفید

ماهی حلوا به دو دسته حلوا سفید و حلوا سیاه تقسیم بندی شده است که البته می توان گفت که نوع حلوا سفید بسیار مرغوب تر و خوش طعم تر از حلوای سیاه است. ماهی حلوا سفید از ارزش غذایی بالایی برخوردار بوده و هچنین بیش ترین فروش را در بازار به خود اختصاص داده است. این ماهی در مناطقی چون خلیج فارس، عمان، اقیانوس اطلس، دریای مدیترانه، اقیانوس آرام و… یافت می شود.

ماهی حلوای سفید با استفاده از تور گوشگیر در دریا ها صید شده و البته بیش تر در آب هایی با عمق متری نیز شنا می کنند. این ماهی در دمای 28 الی 33 درجه سانتی گراد رشد می کند و همچنین آبی که این ماهی در آن زندگی می کند باید از شوری 35 الی 39 ppm برخوردار باشد. بهترین زمان برای تکثیر ماهی حلوای سفید در ماه اسفند و شهریور می باشد و البته در مناطق مختلف این زمان متفاوت می باشد.

ماهی حلوا سفید از بدنی پهن و فشرده برخوردار بوده و همچنین بدن این ماهی دارای ارتفاع است و الیته می توان گفت که این ماهی از هیچ استخوانی برخوردار نیست و از ماهیان بدون تیغ جنوب محسوب می شود. ماهی حلوا سفید از بدنی خاکستری که شبیه به نقره ای است برخوردار است و در ناحیه شکمی این ماهی باله ای موجود نمی باشد. بیش ترین طولی که این ماهی دارد، به 60 سانتی متر نیز می رسد .

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما