چگونگی پرورش ماهی رزی بارب در آکواریوم

آیا به دنبال راهی برای نگهداری و پرورش ماهی رزی بارب در آکواریوم می باشید؟ مطلب زیر در مورد ماهی رزی بارب و چگونگی پرورش آن صحبت کرده است.
ماهی های آکواریومی در انواع مختلفی یافت می شوند که برخی از آن ها در آب های شور و برخی دیگر در آب های شیرین زیست می کنند. ماهی رزی بارب گونه ای از برترین ماهی های آکواریومی است که از خانواده سیپرینیده ها می باشد و همچنین می توان گفت که این ماهی دارای همراهان دیگری نیز است که می توان به بارب دنیسون، بارب حلب و تایگر بارب اشاره کرد. بارب ها از معروف ترین ماهی های زینتی می باشند و البته می توان گفت که اکثر این ماهی ها مهاجم بوده و به دیگر ماهیان حمله می کنند. اما بهتر است بدانید رزی بارب ها ماهیان آرامی هستند و گاهی فقط به شیطنت می پردازند که آن هم قابل چشم پوشی نمی باشد.
زیستگاه اصلی بارب ها در رودخانه های هند، سنگاپور، اندونزی، مالزی و سوماترا می باشد و البته این ماهیان به صورت دسته جمعی زندگی می کنند. ماهی های بارب اغلب ماهیان شاد محسوب می شوند و از تنوع رنگی بالایی برخوردار هستند. این ماهی دارای طولی برابر با 20 سانتی متر بوده و البته فقط در آکواریوم به این طول می رسند.

نگهداری و پرورش ماهی بارب

بهترین روش نگهداری بارب ها به صورت گروهی است و می توان گفت که علاقه شدیدی به زندگی گروهی دارند و در آن شاداب تر به نظر می رسند. البته باید دقت داشته باشید که ماهیان قوی در کنار بارب ها نگهداری شوند تا بتوانند از خود در برابر آن ها دفاع کنند. آبی که ماهی بارب در آن نگهداری می شود باید دارای اکسیژن کافی باشد و همچنین بهترین آب برای زندگی آن ها آب تمیز و تصفیه شده می باشد. این ماهی ها از هر نوع ماده غذایی تغذیه می کنند و البته می توان گفت که بهترین غذا برای این ماهی غذا های منجمد شده، گوشتی و زنده می باشد. البته بسیاری از بارب ها به سبزیجات علاقه مند می باشند و می توان در رژیم غذایی آن ها از سبزیجات استفاده کرد.

در مورد پرورش ماهی رزی بارب چه می دانید

ماهی های رزی بارب گونه ای از زیباترین ماهی های زینتی بارب می باشند که از خانواده سیپرینیده ها محسوب می شوند. این ماهی در جنوب شرقی آسیا، بنگال و هند یافت می شود و از ماهیان صلح طلب به حساب می آید. این ماهی را می توانید با ماهیان گیاه خوار و باله بلند نگهداری کنید و بهترین همراهی برای آن ها آنجل ها می باشند.
ماهی رزی بارب در دمای 22 الی 24 درجه سانتی گراد یافت می شود و بهترین PH برای زندگی این ماهی از 6 الی 8 می باشد. ماهی های رزی بارب در آکواریوم می توانند تا 8 سانتی متر رشد داشته باشند و البته برخی از آن ها به 15 سانتی متر نیز می رسند. قیمت ماهی ها زیاد نیست و به همین دلیل بیش ترین فروش را در بازار به خود اختصاص داده است.

منبع: ماهی پرورشی

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما