معرفی خوشمزه ترین ماهی جنوب بدون تیغ

آیا می دانید کدام یک از ماهی های جنوب از خوشمزه ترین ماهی به شمار می روند؟ مطلب زیر به معرفی انواع ماهی بدون تیغ جنوب پرداخته است و شما می توانید بهترین را انتخاب کنید.
در مورد ماهی های بدون تیغ جنوب چه می دانید؟ کدام یک از ماهی های جنوب بدون تیغ و استخوان می باشند؟ خوشمزه ترین ماهی جنوب کدام است؟ این سؤالات از جمله سؤالات متداولی است که در هنگام خرید ماهی ذهن هر شخصی را درگیر می کند. البته در این مطلب بهترین و خوشمزه ترین انواع ماهی جنوب که البته بدون تیغ ماهی باشد، معرفی شده است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

انواع خوشمزه ترین ماهی بدون تیغ جنوب

میش ماهی: از مرغوب ترین و لذیذترین ماهی های جنوب کشور که از گوشت نرم و خوش طعمی برخوردار است، میش ماهی می باشد. این ماهی از خانواده شوریده ماهیان محسوب شده است و از بزرگترین ماهی های خلیج فارس به شمار می رود. میش ماهی ها در وزن های 4 الی 60 کیلوگرمی در بازار به فروش می رسد و البته اندازه های بزرگتر این ماهی به صورت فیله ای فروخته می شوند. میش ماهی از ماهیان درجه یک جنوب بوده که برای تهیه قلیه ماهی بسیار مناسب می باشند و همچنین بیش تر در جزایر قشم، خارک و دیر یافت می شود.


ماهی شوریده: از گونه های بسیار مرغوب خلیج فارس که از گوشت بسیار نرم و خوشمزه تشکیل شده است، ماهی شوریده نام دارد. این ماهی از تیغ بسیار کمی برخوردار بوده و به راحتی از گوشت ماهی جدا می شود. ماهی شوریده از ماهیان درجه یک جنوب محسوب می شود و برای سرخ کردن و تهیه قلیه ماهی بسیار مناسب می باشد. این ماهی ها به دلیل این که از خود صدا تولید می کنند به ماهی غرغر کننده معروف می باشند و دارای یک خط جانبی بر روی بدن خود هستند.

ماهی حلوا سفید: این ماهی نیز از ماهیان بدون تیغ جنوب محسوب می شود که با نام زبیدی یا زبیده در ایران معرفی شده است. ماهی حلوا سفید همانطور که از نام زبیدی مشخص می باشد از برترین ماهی های جنوب محسوب می شود. این ماهی پهن و به شکل کتاب بوده و با ظاهری متفاوت در اعماق خلیج فارس به شنا می پردازد.
ماهی حلوا سفید از ماهیان گوشتی است و برای سرخ کردن بسیار مناسب می باشد. البته از این ماهی در پخت ماهی شکم پر و ته چین نیز استفاده می شود و ماهی حلوا سفید مانند دو ماهی دیگر که در بالا گفته شد، دارای درجه یک می باشد. تمیز کردن ماهی حلوا سفید بسیار راحت بوده و باید در زیر گوش این ماهی شکافی ایجاد شود و به راحتی می توان آن را تمیز نمود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما