قیمت روز ماهی شیر جنوب خلیج فارس

قیمت روز ماهی شیر در بازار کشور چقدر می باشد؟ آیا ماهی شیر از ماهیان مرغوب جنوب به شمار می رود؟ ماهی شیر خلیج فارس از ماهیان کم تیغ بوده یا خار دار؟
ماهی شیر از دسته ماهی های مرغوب دریای خلیج فارس بوده است که در آب های شور یافت می شود. این ماهی دارای یک اسکلت استخوانی می باشد پس جزئی از ماهیان بدون تیغ جنوب محسوب می شود. ماهی شیر در خلیج فارس و عمان با صید بسیار خوبی برخوردار می باشد و همچنین این ماهی از ماهیان فلس دار به شمار می رود که دارای گوشت بسیار خوش طعمی بوده است.
ماهی شیر در بخش های مختلفی از جهان یافت می شود که می توان به جنوب شرقی آسیا، خاورمیانه، چین، ژاپن، استرالیا و ایران اشاره کرد. ماهی شیر از نظر شکل ظاهری شبیه به ماهی قباد بوده است ولی از نظر جثه بزرگتر از ماهی قباد است و از خانواده تن ماهیان به شمار می رود. ماهی شیر دارای دو ویژگی های مهمی بوده که آن را از دیگر ماهی های جنوب متمایز می کند که می توان به دو شاخه ای بودن باله دمی ماهی و دریازی بودن آن اشاره کرد.
ماهی شیر دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد که در مطلب زیر بیش تر در مورد آن صحبت شده است.

ویژگی های کلی ماهی شیر

ماهی شیر از بدنی دوکی شکل و درشت برخوردار بوده و البته به صورت کشیده می باشد. پوزه باریک و دم باز این ماهی از ویژگی های دیگر ماهی شیر می باشد و همچنین دارای پوست نازک و صاف می باشد و رنگ پوست این ماهی سربی متمایل به نقره ای بوده است. در مورد گوشت ماهی شیر گفته شده است که از گوشت کم تیغ و لذیذ برخوردار بوده و رنگ گوشت این ماهی صورتی کمرنگ می باشد.
ماهی شیر دارای گوشت فراوان است و ضایعات این ماهی بسیار کم می باشد و می توان گفت که این ماهی به صورت سرخ شده، بخارپز و کبابی استفاده می شود. ماهی شیر از جمله ماهی های مرغوب و ممتاز جنوب کشور به شمار می رود و البته با فروش خوبی در بازار همراه است.

قیمت ماهی شیر در بازار کشور

ماهی شیر در وزن های مختلفی در بازار به فروش می رسد که البته قیمت هر ماهی متناسب با وزنی که دارد معین می گردد. ماهی شیر در وزن های 1000 الی 3000 گرم حدود 26000 تومان بوده است و این قیمت مختص به بچه ماهی شیر با سر و دم بوده است. ماهی شیر خلیج فارس با سر و دم در وزن بالای 3000 گرم حدود 28500 تومان و ماهی شیر خلیج فارس بدون سر و دم در همین وزن با قیمت 31500 تومان به فروش می رسد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما