قیمت روز ماهی حلوا سفید جنوب

ماهی حلوا سفید در کدام قسمت از ایران زندگی می کند؟ جنوب یا شمال؟ قیمت روز ماهی حلوا سفید در کشور ایران چقدر می باشد؟ در مورد شکل ظاهری ماهی حلوا سفید چه می دانید؟
ماهی حلوا سفید گونه ای از برترین انواع ماهی جنوب کشور محسوب می شود که البته از ماهی بدون تیغ جنوب به شمار می رود. این ماهی در ایران، عراق، کویت، چین، هنگ کنگ، تایوان، ژاپن و… یافت می شود و البته بیش تر در خلیج فارس و عمان و همچنین در اقیانوس هند و اطلس دیده شده است.
ماهی حلوا سفید دارای شکل ظاهری متفاوتی نسبت به دیگر انواع ماهی جنوب می باشد که در ادامه بیش تر در مورد این ماهی صحبت شده است.

شکل ظاهری ماهی حلوا سفید

این ماهی از سری برآمده و بدنی فاقد استخوان برخوردار بوده و البته این ماهی از باله شکمی برخوردار نمی باشد. باله دمی ماهی حلوا سفید به صورت چنگالی بوده است و رنگ بدن این ماهی خاکستری و قسمت شکمی این ماهی را رنگ سفید پوشیده است. این ماهی دارای باله های زرد رنگی می باشد و باله های عمودی ماهی حلوا سفید از رنگ تیره ای برخوردار است. البته تعداد ستون فقرات ماهی حلوا سفید به 34 الی 37 عدد می رسد و بیش ترین طولی که این ماهی می تواند رشد داشته باشد، 60 سانتی متر بوده است.
ماهی حلوا سفید از گونه ماهیان اهلی بوده است و هیچ خطری را نمی تواند داشته باشد و همچنین این ماهی از انواع بنتوپلاژیک بوده است و به صورت گروهی در بستر های گلی یافت می شود. صید ماهی حلوا سفید به وسیله تور های گوشگیر ثابت و همچنین ترال کف صورت می گیرد و این ماهی از ارزش غذایی و اقتصادی بالایی برخوردار می باشد و همچنین در بازار ایران به صورت منجمد و تازه به فروش می رسد.

قیمت روز ماهی حلوا سفید در بازار

ماهی حلوا سفید یکی از گرانترین ماهی جنوب کشور به شمار می رود که البته از گوشت بسیار نرم و خوش طعمی برخوردار است. این ماهی با نام زبیدی در بازار معرفی می شود و همچنین گوشت ماهی حلوا سفید ترد و لذیذ بوده است. این ماهی یکی از خاص ترین ماهی های جنوب محسوب می شود که خوشمزگی و لذیذ بودن آن باعث شده است تا بیش ترین فروش را در بازار داشته باشد.
البته به دلیل خوش طعم بودن و لذیذ بودن این ماهی، یکی از گرانترین ماهی جنوب کشور به شمار می رود و با قیمت هر کیلو 65000 تومان به فروش می رسد. البته این ماهی به دلیل این که از ماهی بدون تیغ جنوب به شمار می رود و همچنین پاک کردن آن بسیار راحت است، از مرغوب ترین ماهی جنوب شمرده شده و فروش خوبی دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما