صادرات میگوی پرورشی بوشهر از ایران

صادرات میگوی بوشهر از ایران ضمن افزایش اشتغال نیروهای بومی، جهش تولید و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی را به دنبال داشته است. بوشهر به عنوان یکی از استان های فعال در حوزه پرورش و صادرات آبزیان دریایی مانند میگو بوده و توانسته است هر ساله حجم بالایی از این محصول ارزشمند را به کشورهای مختلف از جمله روسیه، آلمان و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر نماید. میگوی صادراتی بوشهر طعم و کیفیت مطلوبی دارد.
صادرات میگوی پرورشی بوشهر از ایران

مرغوب ترین میگو بوشهر کدام است؟

مرغوب ترین میگو بوشهر کدام است؟ استان های جنوبی ایران و در راس آنها استان بوشهر از عمده ترین تولید کنندگان میگو در ایران شناخته می شوند. مرغوب ترین نوع میگوی این منطقه که به میگوی صورتی هم معروف است، بیش از 74 درصد از ذخایر میگوی این استان را شامل شده و طعم و ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. بهترین نوع میگوی این منطقه را هم می توان به صورت تازه و هم منجمد شده خریداری کرد. در فصل برداشت، صید به صورت روزانه انجام می گیرد.
در بازار بوشهر انواع میگو ببری سبز یا صورتی بیشترین میزان فروش را داراست اما جنبه صادراتی ندارد. اما انواع میگوهای پرورشی از جمله گونه سفید یا وانامی بیشترین درصد از میگوی صادراتی این منطقه را تشکیل می دهد. میگو ببری جثه نسبتا بزرگ و گوشت بیشتری نسبت به دیگر انواع میگوی این منطقه دارد. این نوع میگو را هم به صورت سوخاری، هم تنوری و هم آب‌پز استفاده می کنند.
این میگو خواص فراوانی داشته که از جمله آنها می توان بالا بودن میزان ویتامین های گروه B، پروتئین بالا و در عین حال پایین بودن کالری آن اشاره نمود. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در گوشت میگوی بوشهر خاصیت ضد التهابی دارد. این ویژگی می تواند جلو تشکیل لخته خون و ایجاد بیماری های قلبی و عروقی را بگیرد. از سوی دیگر مصرف میگوی ببری می تواند در کاهش فشار خون هم تاثیر مستقیمی داشته باشد.

نرخ صادرات عمده میگوی بوشهر

نرخ صادرات عمده میگوی بوشهر نرخ صادرات میگو پرورشی بوشهر تحت تاثیر عوامل مختلف، متغیر می باشد. از جمله عوامل مهمی که در این نرخ گذاری موثر است، شامل هزینه حمل و نقل، شیوه حمل نقل (دریایی، زمینی یا هوایی)، میزان نیاز بازار و تقاضای مشتری و همچنین ریزی و درشتی و نوع میگو می باشد. در استان بوشهر میگو به دو صورت پرورشی و دریایی تولید می شود. معمولا انواع میگوهای دریایی بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص می دهند. چرا که هم مشتریان خارجی از آن استقبال بیشتری کرده و هم قیمت بالاتری دارند.
اگر صادرات به صورت عمده انجام شود قیمت میگوی عرضه شده با توجه به هزینه های گمرکی، سایز میگو، تازه یا منجمد شده میگو و همچنین هزینه های سورتینگ محصول متفاوت است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما