شناخت انواع ماهی جنوب در خلیج فارس

از مرغوب ترین ماهی های ایرانی که از گوشت نرم و مرغوبیت بالایی برخوردار می باشند می توان به ماهی جنوب خلیج فارس اشاره کرد. برای شناخت انواع ماهی پرورشی و دریایی خلیج فارس مطلب زیر را مطالعه کنید.
ماهی جنوب از مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشند و می توان گفت که این ماهی ها از گوشت نرم و استخوان کمی بهره مند می باشد و در انواع و گونه های مختلفی یافت می شوند. برای شناخت برترین انواع ماهی جنوب که به صورت پرورشی و دریایی یافت می شوند، مطالب زیر را مطالعه کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

آشنایی با انواع ماهی جنوب و خلیج فارس

ماهی کتو: از گونه های ویژه ماهی های جنوب کشور ایران می توان به ماهی کتو اشاره کرد. این ماهی دارای بدنی خاکستری و پهلو های نقره ای می باشد و از یک تیغه جانبی دمی برخوردار است. این ماهی در دریای قرمز، خلیج فارس یافت می شود و از مرغوب ترین ماهی های جنوب کشور محسوب می شود. در مورد تغذیه ماهی کتو می توان گفت که این ماهی از سخت پوستان کوچک تغذیه کرده و تغذیه این ماهی به واسطه خار های آبششی آن انجام می شود.

ماهی هامور: گونه دیگر از مرغوب ترین انواع ماهی جنوب، ماهی هامور نام دارد. این ماهی تا 150 سانتی متر رشد می کند و می توان گفت که این ماهی به هامور سیاه معروف می باشد. ماهی هامور از ماهیان کوچک و سخت پوستان تغذیه کرده و بیش تر وقت خود را در خلیج فارس به سر می برد. ماهی هامور دارای گوشت سفت بوده ولی از پوست لعاب داری برخوردار می باشد و زمان تهیه خورشت از پوست آن نیز استفاده می شود. ماهی هامور که دارای خال های قهوه ای مانند می باشد، از زیبایی خاصی برخوردار بوده و از جمله زیباترین ماهی های جنوب کشور محسوب می شود.

ماهی قباد: این ماهی از ماهیان کوچک چون ساردین و آنچوی تغذیه می کند و سخت پوستان نیز در رژیم غذایی این ماهیان جای گرفته است. ماهی قباد به وسیله تور گوشگیر و تور گردان پیاله ای صید می شود و البته می توان گفت که این ماهی از ماهیان تن به شمار می رود. گوشت ماهی قباد پرچربی و سفید می باشد و از لطافت خاصی برخوردار است. اما باید بدانید که ماهی قباد را باید زمانی که تازه است مصرف شود چرا که تازگی ماهی از بین می رود. بهترین روش پخت ماهی قباد کبابی، بخارپز و سرخ کردنی است.

ماهی شوریده: از لذیذترین انواع ماهی جنوب می توان به ماهی شوریده اشاره کرد. این ماهی از گوشت نرم و سفیدی برخوردار بوده و طعم فوق العاده این ماهی زبانزد خاص و عام می باشد. ماهی شوریده از خط جانبی پیشرفته ای برخوردار می باشد و می توان گفت که این ماهی از کیسه شنا هویجی شکلی بهره مند می باشد. ماهی شوریده را می توان با شکم خالی سرخ نمود و یا این که برای تهیه قلیه ماهی از آن استفاده کرد. ماهی شوریده دارای تیغ های کم است و به راحتی می توان آن ها را از ماهی جدا کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما