خرید انواع ماهی جنوب

اگر به دنبال سایتی برای آشنایی با انواع ماهی جنوب می باشید از طریق این سایت  می توانید انواع ماهی جنوب را خرید نمایید .
آیا نمی دانید کدام ماهی های بازاری از دسته ماهیان جنوب می باشند؟ آیا می خواهید با انواع ماهی جنوب کشور ایران آشنا شوید؟
بهتر است ادامه مطلب را مطالعه کنید تا اطلاعات جامعی در مورد انواع ماهی جنوب بدست آورید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

معرفی انواع ماهی جنوب ایران

ماهی هامور: ماهی هامور از دسته ماهیان درجه یک و لذیذ جنوب بوده است که در جنوب کشور ایران از طرفداران زیادی برخوردار می باشد. این ماهی تا 45 سانتی متر رشد دارد و همچنین طول این ماهی 150 سانتی متر بوده است. ماهی هامور با نام ماهی هامور سیاه معرفی می شود و البته بر روی بدن این ماهی لکه های سیاه رنگ دیده می شود.
ماهی هامور از فلس های شانه ای برخوردار بوده و از ماهیان کوچک و سخت پوستان به عنوان غذای اصلی استفاده می کند. ماهی هامور بیش تر در اعماق 60 متری از دریا دیده شده است و البته با استفاده از گرگور، قلاب دستی و ترال کف صید می شود. این ماهی در دریای خلیج فارس و عمان یافت می شود و از گوشت بسیار لذیذ برخوردار است. گوشت ماهی هامور سفت بوده ولی از طعم فوق العاده ای برخوردار می باشد و همچنین این ماهی دارای پوست لعاب داری می باشد که در تهیه خورشت از آن استفاده می شود.

ماهی شوریده: این ماهی یکی از دیگر از لذیذترین ماهی جنوب کشور محسوب می شود که از ویژگی های منحر به فردی برخوردار بوده که می توان به تولید صدا از ماهی شوریده اشاره کرد. این ماهی دارای بدنی دوکی شکل و فلس های نقره ای رنگ بوده است و البته از ماهی کم خار جنوب به شمار می رود.
ماهی شوریده بیش تر به صورت شکم خالی مصرف می شود و می توان این ماهی را به صورت سرخ کردن استفاده کرد. ماهی شوریده از دیگر انواع ماهی ممتاز و درجه یک جنوب به شمار می رود که دارای گونه های مختلفی چون میش ماهی بوده که در بندر دیر، خارک و قشم با صید بیشماری از این ماهی همراه می باشیم.

ماهی شیر: شیر ماهی گونه ای از مرغوب ترین ماهی جنوب کشور که در آب های شور خلیج فارس با رشد خوبی همراه بوده است. این ماهی از ماهیان کم خار و بدون تیغ جنوب محسوب می شود که البته فقط از یک اسکلت استخوانی برخوردار است. این ماهی از انواع ماهی فلس دار به شمار رفته و از خانواده تن ماهیان می باشد. زیستگاه اصلی ماهی شیر در جنوب شرقی آسیا، خاورمیانه، ایران، استرالیا و… بوده است. ماهی شیر از بدنی دوکی شکل و درشت برخوردار می باشد و همچنین پوزه این ماهی باریک بوده و از پوست نازکی پوشیده شده است.
گوشت ماهی شیر به رنگ صورتی بوده است و فوق العاده خوشمزه و نرم بوده و برای سرخ کردن، تهیه قلیه ماهی، بخار پز کردن استفاده می شود. البته ضایعات این ماهی بسیار کم بوده و از گوشت فراوانی برخوردار است و بیش ترین فروش را در بازار به خود اختصاص می دهد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما