ارزش غذایی بهترین ماهی تون جنوب خلیج فارس

ماهی های جنوب را می توان به چندشکل دسته بندی کرد که یک دسته بندی آنها از نظرشکل مصرف، مصرف مستقیم و غیر مستقیم است . تون ماهیان ( به جز شیر، قباد، قباد ژاپنی و طلال ) در کنار انواع ساردین ماهیان ( که اینها البته  – و بجز بخش کمی از برخی گونه هایشان که مصرف مستقیم توسط بومیان است – عمدتآ راهی کارخانجات تولید پودر ماهی می شوند) در میهن عزیزمان ایران بیشتر به صورت کنسرو شده خریداری و مصرف می شوند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

و به همین علت این گروه از آبزیان اصطلاحآ ماهی های صنعتی نامیده می شوند و خریداران آنها اغلب کارخانجات تولید کنسرو و یا تاجران بزرگ و به صورت عمده هستند که طبعآ موضوع تعیین قیمت برای آ نها و همچنین برای طرف مقابل یعنی صیادان زحمتکش اهمیت ویژه ای دارد.

خانواده تون ماهیان ایران

  به جز دو گونه شیر و قباد و همچنین قباد ژاپنی و طلال که مستقیم مصرف می شوند گونه های دیگری که در آبهای خلیج فارس و اغلب در دریای عمان و اقیانوس هند به تور صیادان ماهر ایرانی می افتند شامل : زرده،بچه زرده، هوور مسقطی، هوور و گیدر می شوند .

این ماهی ها دارای امگا3 و پروتیین بالا بوده و به طور کلی نقش مهمی در سبد غذایی مصرف کنندگان ایرانی، همچنین تولید کنسرو و اشتغال بالا در این صنعت برای فعالان و از طرف دیگر سهم بسیار بالایی از درآمد ناوگان صیادی ایران در مناطق جنوبی مانند بندر جاسک و چابهار و دیگر بنادر استان سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص می دهد .

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما