فصل صید بهترین انواع ماهی جنوب ایران

فصل صید ماهی جنوب کشور چه موقع می باشد؟ بهترین انواع ماهی جنوب ایران کدام است؟ آیا با ماهی های جنوب کشور آشنایی دارید؟ در مطلب زیر به چندین ماهی مرغوب جنوب اشاره شده است.
ماهی جنوب از دسته ماهیان مرغوب و باکیفیت ایران محسوب می شود که در دسته بندی های مختلفی قرار گرفته است. از انواع مرغوب ترین ماهی جنوب کشور در مطلب زیر آمده و شما می توانید بهترین و مرغوب ترین ماهی جنوب کشور را بشناسید.

معرفی انواع ماهی جنوب کشور

ماهی شوریده: از برترین ماهی جنوب کشور ایران که از باله پشتی بلندی برخوردار بوده است می توان به ماهی شوریده اشاره کرد. این ماهی از ویژگی های متفاوتی برخوردار است و البته از جمله این ویژگی ها، خط جانبی پیشرفته ماهی شوریده می باشد. این ماهی دارای گوشت سفید و کم تیغ بوده و البته از این ماهی می توان به صورت سرخ شده استفاده کرد. ماهی شوریده از مرغوب ترین ماهی جنوب به شمار می رود که با قیمت بالایی در بازار کشور به فروش می رسد.

ماهی سرخو: یکی دیگر از برترین ماهی های جنوب کشور ایران که البته در سه گروه تقسیم بندی می شود می توان به ماهی سرخو اشاره کرد. این ماهی دارای گروه های سه تایی بوده است که می توان به سرخو چشم درشت، سرخو معمولی و سرخو لکه دار اشاره کرد. ماهی سرخو در خلیج فارس یافت می شود و از ماهیان کوچک، سخت پوستان، نرمتنان و … تغذیه می کند.
ماهی سرخو از مقدار زیادی ماده معدنی تشکیل شده است که البته با خوردن این ماهی 80 درصد از مواد معدنی بدن انسان فراهم می شود. البته ماهی سرخو دارای مقدار سلنیوم بوده و مصرف ماهی سرخو برای افرادی که از بیماری قند رنج می برند بسیار مفید می باشد.

ماهی هامور: گونه ای دیگر از انواع ماهی جنوب که از گوشت بسیار لذیذ و پوستی لعاب دار برخوردار است می توان به ماهی هامور اشاره کرد. این ماهی از طول 150 سانتی متر برخوردار بوده و البته در خلیج فارس و دریای عمان زندگی می کند. ماهی هامور از دسته ماهیان مرغوب جنوب به شمار می رود و از زیبایی خاصی برخوردار است و البته این ماهی از پوستی لعاب دار تشکیل شده است که پوست این ماهی در خورشت نیز استفاده می شود. از ماهی هامور در سرخ کردنی، کباب و بخار پز استفاده می شود.

فصل صید ماهی جنوب ایران

صید ماهی جنوب در فصل تابستان کم است و بیش تر در این فصل میگو ها صید می گردند. البته در فصل زمستان به صید ماهی شوریده، راشگو، حلوا سفید، خارو و همیرو دگول می پردازند. البته فصل پاییز نیز به صید ماهی شیر، قباد، حلوا سیاه پرداخته می شود .

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما